TASQUES PER A CASA
PERÍODE: 1-5 de Juny NIVELL: 5è de Primària
Estimades famílies,
A causa de la suspensió de les classes fins nou avís, l'equip docent de cinquè
us deixa les tasques que els nins i les nines hauran de realitzar a casa durant
aquests dies.
DATA MÀXIMA D’ENTREGA Divendres 5 de Juny.
CATALÀ:
FEIM UNA ENTREVISTA
Una entrevista consisteix a fer preguntes a una persona per conèixer-ne les opinions,
les idees, els projectes, etc.
Per tenir més informació, heu de llegir la foto que teniu més : L’entrevista.
ACTIVITAT: Què heu de fer?
Pensa amb una persona interessant, és a dir, que tengui alguna cosa important a comunicar:
una persona molt coneguda (esportista, actor, cantant…) o bé algú amb una professió que us
resulti destacable (metges-infermeres que han tractat persones infectades pel coronavirus,
un bomber de rescat, una meteoròloga, una escriptora…)
Heu de preparar 6 preguntes per fer-li una entrevista.
CASTELLÀ: .
- Leer texto página 190.
Ejercicio 1-2-3 y 4 página 191
- Copiar cuadro “préstamos y extranjerismos” página 193.
- Copiar cuadros “ el reportaje” y “la entrevista” página 194-195.
Ejercicio 1 página 194.
La data màxima d'entrega de les tasques és divendres 5 de juny, que me podeu retornar a
través del classroom. Vos record el meu correu per si teniu qualque pregunta, consulta
o dubte: carmemoya@ceipjafudacresques.cat
MATEMÀTIQUES:
ACTIVITATS INTERACTIVES DE LES UNITATS 3 i 5:
Heu d’entrar al llibre digital de Matemàtiques i realitzar un mínim de 5 activitats interactives
de la unitat 3: Divisió i divisibilitat, i un mínim de 5 activitats interactives de la unitat 5: Els nombres decimals. De totes les activitats interactives que us apareixen en aquestes dues unitats,
heu de realitzar, com a mínim, 10 activitats en total. Les que vosaltres vulgueu!
Una vegada hagueu fet les activitats amb l’ordinador o la tableta, heu de contestar
les preguntes del document “Activitats interactives de les unitats 3 i 5”:
- En general, com t’han anat les activitats interactives de les unitats 3 i 5?
(Molt bé, bastant bé, bé, regular...)
- Anomena els títols de dues o tres activitats interactives que t’hagin resultat fàcils.
- Anomena els títols de dues o tres activitats interactives que t’hagin resultat difícils.
- En general, com diries que són les activitats interactives de les unitats 3 i 5?
(Molt fàcils, fàcils, de dificultat mitjana, difícils...)
- T’ha agradat realitzar aquest tipus d’activitats? Per què?
La data màxima d’entrega de les respostes és divendres 5 de juny.
NO heu d’enviar captures de pantalla o fotografies de les activitats interactives realitzades.
Simplement heu d’enviar les respostes a les preguntes plantejades.
Recordeu que per accedir a les “Activitats interactives” del llibre digital heu de: 1) Entrar a www.anayaeducacion.es i clicar on diu “web del alumnado y de la familia”; 2) Introduir l’usuari matcat55, la contrasenya matcat55 i clicar a “Entrar”; 3) Anar a la secció “Mis libros digitales”, que trobareu al menú de dalt i en color verd; 4) Clicar a “Ver libro”, davall de la imatge del llibre de Matemàtiques; 5) Clicar damunt el llibre i damunt el número de la unitat a la que vulgueu entrar;
6) Anar a la secció “Activitats interactives”, que trobareu a dalt i de color groc.
NATURALS:
5è A,B
Les preguntes que es plantegen segueixen la seqüència dels temes. Totes les respostes són al llibre.
Això sí, s’ha de llegir atentament.
-Què és el Medi Ambient?
-Com modificam les persones el Medi Ambient?
-Quins són els efectes negatius de la població en el Medi Ambient?
-Quines responsabilitats tenen les autoritats?
-Quines responsabilitats tenen els ciutadans?
-Què són els espais protegits?
5è C
Aquesta setmana seguirem repassant un altre ecosistema: L’albufera d’Alcudia.Com podeu
recordar passarem un dia molt agradable a l’excursió.
Els monitors ens explicaren moltíssimes coses d’aquest ecosistema i abans varem fer
un treball a classe.
Així que vos serà més fàcil completar la fitxa :
1.Clima:
2.Situació a l’illa de Mallorca:
3.Fauna:
4.Vegetació:
SOCIALS:
5è A,B:
Les preguntes que es plantegen segueixen la seqüència dels temes. Totes les respostes són al llibre.
Això sí, s’ha de llegir atentament.
-Característiques de la població española.
-Què és la població absoluta?
-Com es calculen la natalitat i la mortalitat?
-Què és el creixement natural?
-Què és l’esperança de vida?
-Quina diferencia existeix entre la població activa i la inactiva?
-Quins tipus de migració coneixem?
-Com es distribueix la població?
-Quines característiques té la població europea?
-Com es la distribució de la població a Europa?
5èC:
Aquesta setmana vos pos dues tasques.Primer vos demano tres preguntes d’Europa.
1.Escriu els noms dels països que formen part de la unió europea.
2.Quin és l’únic pais que ha sortit aquest any de la unió?
3.Quins són els països mediterranis de la unió europea?
I en segon lloc seguirem amb la fitxa de l'illa de Formentera.
Aquesta setmana completau els
primers punts.
1.Situació geogràfica:
2.Extensió:
3.Habitants:
4.Relleu:
5.Badies i platges més importants:
ANGLÈS:
NAME: COURSE: 5th
UNIT 6: Fruits and vegetables
Is your English books at home? Do the activities on them. If not, DO NOT PANIC.
Do the activities on this document and in both cases,
send it to the classroom or by email to your English teacher.
Read the text “WHAT'S IN SEASON IN SOUTH AFRICA”. Pupil's book page 55.
Pupil's book page 55 activity 5. Answer these questions.
1. When is Summer in South Africa?
2. Which fruit and vegetables grow in Spring?
3. When do carrots and potatoes grow?
4. Which fruit and vegetables grow in Autumn?
5. When are “little water flowers” in season?
Activity book page 55 activity 4. Classify the fruits and vegetables.
Write the name.
Activity book page 55 activity 5. Read and write correct sentences
1.In South Africa spring is in December, January and February. No, it isn't. Spring is in September, October, November. EXAMPLE
2. In South Africa winter is in March, April, May.
3. In South Africa autumn is in June, July, August.
4. In South Africa summer is in September, October, November.
Deadline: Friday 5th June 2020.
E. FÍSICA:
Bon dia nins/es. Aquesta tasca és de caràcter quinzenal,
això vol dir que teniu fins dia 12 de Juny per entregar-la.
-Imagina que hem d’ajudar a un amic/amiga que està en baixa forma
i li hem de fer una proposta saludable:
1-Proposa una dieta equilibrada i completa acompanyada de consells
que pugui seguir per perdre el pes que li pugui sobrar, o per corregir
mals hàbits.
2-Dissenya un pla d’entrenament d’exercicis que pugui practicar
4 dies a la semana de forma equilibrada.
-Pots incloure jocs, esports i tot tipus d’exercicis.
Programa-li uns dies i organitza-li una semana esportiva que es
pugui realitzar que sigui sostenible.
PLÀSTICA:
Manualitat amb Minions
Si ets seguidor incondicional d’aquests petits personatges grocs,
segur t’agradarà poder elaborar-lo tu mateix.
És molt comú fer manualitats amb tubs de cartó,
ja que es tracta d'un material que trobem en totes les cases i que, de no ser aprofitat,
rebutgem al reciclatge.
Així doncs, també és possible elaborar un còmic Minion amb rotllos de paper higiènic i colors.
Si ho prefereixes, pots elaborar el vestit de Minion amb paper o cartolina de color blau
i pegar-ho damunt del tub de paper de WC. Amb retolador negre podràs realitzar també
tot tipus de detalls d'aquest personatge i decorar gastant molt poc.
I fins i tot podràs convertir-los en capsetes per a guardar coses.
Al Youtube trobaràs molts de tutorials aquí uns quants:
Ens agradaria que compartíssiu el resultat amb nosaltres.
Podeu enviar una foto als següents correus:
MÚSICA:
Per veure les tasques de música, anau a la pàgina web de música de l’escola, clicant AQUÍ
VALORS:
Aquesta tasca té caràcter quinzenal. És a dir, teniu fins día 12 de Juny per entregar-la.
-Quins consells donaries a la ciutadania ara que encara no ha finalitzat el protocol
de desescalada del covid19?
-Creus personalment que la ciutadania ha complert les instruccions que han comunicat
les autoritats?
-Què es el primer que faràs el dia que tot torni ser normal?
RELIGIÓ:
Hola nins/es.
Desig que tot vos vagi bé a ca vostra.
Aquesta setmana acaba la pasqua perquè dia 31 de Maig és el dia de Pentecosta
(50 dies després de la Resurrecció de Jesús). I per aixó us he posat un video i una fitxa.
Primer mirau el video, després feu la fitxa de sopa de lletres i pinta-la Una abraçada. Dolores.
https://youtu.be/Jzl91Hn4Aqw
Des de l'equip docent de 5è volem dir-vos que estarem a la vostra disposició
per qualsevol cosa que necessiteu, a través dels següents correus electrònics:
No hay comentarios:
Publicar un comentario