Etiquetas

domingo, 19 de abril de 2020

Tasques 20-26 Abril

TASQUES PER A CASA


PERÍODE: 20 d’abril a 26 d’abril 
                     
NIVELL: 5è de Primària


Estimades famílies,


A causa de la suspensió de les classes fins nou avís, l'equip docent de cinquè us
deixa les tasques que els nins i les nines hauran de realitzar a casa durant aquests
dies. DATA MÀXIMA D’ENTREGA 27 D’ABRIL


CATALÀ
DIA DEL LLIBRE                   
Sabeu que aquesta setmana, concretament el dijous 23 d’abril, se celebra el
dia del llibre. Per aquest motiu, vos proposam la següent activitat.
Fer una NARRACIÓ BREU relacionada amb el projecte:
“SALVEM LA TERRA”. 
Com ha d’ésser la narració?
  • Si es fa a mà, un màxim de dues cares
  • Si es fa amb ordinador, un màxim d’una cara
  • Pot anar acompanyada de dibuixos o fotografies
  • Pot dur diàlegs entre personatges: recordar que els diàlegs van
 acompanyats d’un guionet: -)
 Recorda que la narració té tres parts, diferenciades en distints paràgrafs:
1.  INTRODUCCIÓ: situa la història al lloc, a l’època, presenta els
personatges i introdueix el tema (primer paràgraf)
2.  NUS: ens explica com es desenvolupa la història 
3. DESENLLAÇ: ens explica com s’acaba la història (darrer paràgraf).

AUTOAVALUACIÓ: Quins aspectes heu de tenir en compte per
autoavaluar-vos?

  • Bona presentació i bona lletra
  • Títol i història relacionada amb el tema
  • Es distingeix clarament la introducció, el nus i el desenllaç
  • Es defineixen clarament les característiques dels personatges 
  • La descripció de llocs és apropiada
  • S’utilitzen punts i comes correctament
  • S’utilitzen alguns connectors necessaris per relacionar oracions i paràgrafs. Com exemple: en primer lloc; abans; després; a continuació; seguidament; més tard; també; per exemple; és a dir; aleshores; perquè; fins i tot; però; llavors; per acabar; finalment. No cal posar-los tots. 
  • Es manté l´ús del temps en passat
  • L’ortografia és correcta.
ÀNIMS! 
ESPERAM LES VOSTRES NARRACIONS IMPACIENTS!                             
 #TOTANIRABE          
 
CASTELLÀ
-Lectura pág 142 y 143.
-Ejercicios pág. 143:  1,2,3, 4 y 5.
-Ejercicios pág. 144: 6,7,10 y 12.
-Copiar cuadro pág. 145 “Palabras  compuestas” y ejercicio 2 y 3.
-El debate:  copiar cuadrado “Debatir” y ejercicio 1, pág.  146.

MATEMÀTIQUES

REPÀS DE LA UNITAT 5: ELS NOMBRES DECIMALS.

  • Realitzar la fitxa que trobareu més avall.
Podeu fer les activitats damunt la pròpia fitxa (obrint el document i
escrivint-hi damunt), o bé al quadern.
  • Enviar les activitats de la fitxa encomanda al vostre mestre/a de matemàtiques; abans del dilluns 27 d’abril.

Podeu consultar el llibre físic de Matemàtiques del 2n trimestre, o bé el llibre digital.
Us recordem que les passes a seguir per accedir als llibres digitals són:
  • Entrar a la web www.anayaeducacion.es i clicar on diu “web del alumnado y de la familia”.
  • Introduir l’usuari matcat55, la contrasenya matcat55 i clicar a “Entrar”.
  • Anar a la secció “Mis libros digitales”, que trobareu al menú de dalt i en color verd.
  • Clicar a “Ver libro”, davall de la imatge del llibre de Matemàtiques 5.
  • Clicar damunt el llibre i després damunt el número de la unitat o tema que vulgueu consultar.
NATURALS
5è A, B: Contesta aquestes qüestions:
1-Quines tasques du a terme el sistema nerviós?
2-Quines dues parts es distingeixen dins el sistema nerviós?
3-Les neurones: què són i quines parts tenen?
4-Sistema Nerviós Central. Quines parts té i quina funció desenvolupen?
5-Sistema Nerviós Perifèric: Quines parts té i quina funció compleixen?
6-Descriu la diferència entre els moviments voluntaris i els moviments reflexos.
7-Quina diferència hi ha entre moviments fins i grossos?
5è C: Cercau a internet experiments que puguin fer els nins de primària. Triau un que vos agradi i que pogueu fer a casa.Aquesta setmana només vos deman el títol de l’experiment i que en 2 0 3 línies me digueu com es fa. 
SOCIALS
5è A,B:Contesta aquestes qüestions
 -Què és el globus terraqui?
-Què  és l’escala i per a què serveix?
-Quins tipus d’escala coneixes?
-Imagina que cada 2 cm al mapa  equival a 1 km real. Si tractam de conèixer la longitud real d’una ruta de 25 cm al mapa: Quants Quilòmetres haurem de recorrer?
-Què són els paral.lels? Què mesuren?
-Quin és el paral.lel més important?
-Què són els meridians? Què mesuren?
-Quin és el meridià més important? 
-Diguès quines són les coordenades de localització geográfica:
-Europa:
-Espanya:
-Illes Canàries (Espanya):

5è C: Els darrers deures que vàrem fer eren de la comunitat de les illes Balears.
Ara durant unes setmanes cercareu informació de cada illa i me completareu la fitxa que ara vos dono.
Començarem per Mallorca.Aquests deures duraran 2 setmanes.
Aquesta setmana contestau fins el punt 8. 
MALLORCA
1.Situació geogràfica: 
2.Extensió: 
3.Habitants: 
4.Relleu: 
5.Serres: 
6.Muntanyes de més de 1000 metres: 
7.Torrents: 
8.Badies i platges més importants: 
9.Vegetació: 
10.Fauna: 
11.Parcs naturals i espais protegits: 
12.Pobles importants: 
13.Economía: 
a)sector primari       b)indústria. c)turisme. 
14.Festes: 
15.Menjars típics: 
16.Begudes típiques: 
17.Personatges importants:artistes,músics,esportistes,escriptors, etc.
18.Altres curiositats: 
ANGLÈS
UNIT 5: PAST TIMES

Let's start unit 5 learning the vocabulary. Copy the link and listen to the vocabulary as many times you need. Send your answers to your teacher.

https://quizlet.com/es/498903919/english-flash-cards/. This link is for you to work. You do not need to send anything. 

 -  Pages 44 and 86 in your ACTIVITY BOOK and send a picture to your teacher

Is your book at school? Do not worry! Do the following worksheet.

1.- Copy each sentence below the picture.

I visit my grandparents                                I help at home

I walk to school                                           I watch TV

I use a computer                                         I talk to my friends

I share things with my friends                       I listen to music

I work hard at school                                   I look after my pet



 ----------------------   ---------------------       -------------------------- 
   
  -------------------------        ------------------------- --------------------------


---------------------- -------------------------------- ----------------------

Which is missing? Write your answer here.

 2.-  Complete with a verb from activity 1

 I go to school by car, but I ____________ to the park and shops. 

 I usually ___________ my grandparents on Sunday.

 At school, I sometimes _______ my snack with my friends.

Delivery date: Before Monday 27th April.

Teachers’ emails: 

PLÀSTICA
En aquesta activitat hauràs de pintar com en Joan Miró, considerat un dels màxims exponents del surrealisme. Els elements comuns són estels, llunes, astres, ocells, rèptils, persones... Quan creua una línia negra heu de canviar de color: vermell, blau, verd, groc, taronja i rosa.
Aquí pots veure la seva vida https://youtu.be/eBtswhY_NYM
Aquí tens exemples dels seus principals quadres https://cutt.ly/et8BBZu

Ara senzillament agafa un full en blanc i TU SERÀS en Joan Miró.

Ens agradaria que compartíssiu el resultat amb nosaltres. Podeu enviar una foto als següents correus:
MÚSICA
EDUCACIÓ FISICA
Son els mateixo links de la darrera vegada: 
-“IME. JOCS I REPTES EN FAMÍLIA”
-“IME. ENTRENA A CASA AMB INFANTS”
“IME. CREA UN COMECOCOS D’ACTIVITATS AMB ENRIC.
VALORS
Cerca al diccionari el significat dels següents contravalors:
-Cobdicia.
-Enveja
-Avaricia.
-Despreci
-Indiferència
-Odi
-Gelosia.
-Lletania.
RELIGIÓ
La tasca consisteix en visionar aquesta pel.lícula que es troba dividida en dos episodis sobre el Llibre d’Isaïes.




No hay comentarios:

Publicar un comentario