TASQUES PER A CASA
PERÍODE: 20 d’abril a 26 d’abril
|
NIVELL: 5è de Primària
|
Estimades famílies,
A causa de la suspensió de les classes fins nou avís, l'equip docent de cinquè us
deixa les tasques que els nins i les nines hauran de realitzar a casa durant aquests
dies. DATA MÀXIMA D’ENTREGA 27 D’ABRIL
deixa les tasques que els nins i les nines hauran de realitzar a casa durant aquests
dies. DATA MÀXIMA D’ENTREGA 27 D’ABRIL
CATALÀ
|
DIA DEL LLIBRE
Sabeu que aquesta setmana, concretament el dijous 23 d’abril, se celebra el
dia del llibre. Per aquest motiu, vos proposam la següent activitat.
Fer una NARRACIÓ BREU relacionada amb el projecte:
“SALVEM LA TERRA”.
Com ha d’ésser la narració?
Recorda que la narració té tres parts, diferenciades en distints paràgrafs:
1. INTRODUCCIÓ: situa la història al lloc, a l’època, presenta els
personatges i introdueix el tema (primer paràgraf)
2. NUS: ens explica com es desenvolupa la història
3. DESENLLAÇ: ens explica com s’acaba la història (darrer paràgraf).
AUTOAVALUACIÓ: Quins aspectes heu de tenir en compte per
autoavaluar-vos?
ÀNIMS!
ESPERAM LES VOSTRES NARRACIONS IMPACIENTS!
#TOTANIRABE
|
CASTELLÀ
|
-Lectura pág 142 y 143.
-Ejercicios pág. 143: 1,2,3, 4 y 5.
-Ejercicios pág. 144: 6,7,10 y 12.
-Copiar cuadro pág. 145 “Palabras compuestas” y ejercicio 2 y 3.
-El debate: copiar cuadrado “Debatir” y ejercicio 1, pág. 146.
|
MATEMÀTIQUES
|
REPÀS DE LA UNITAT 5: ELS NOMBRES DECIMALS.
Podeu fer les activitats damunt la pròpia fitxa (obrint el document i
escrivint-hi damunt), o bé al quadern.
Podeu consultar el llibre físic de Matemàtiques del 2n trimestre, o bé el llibre
digital.
Us recordem que les passes a seguir per accedir als llibres digitals són:
|
NATURALS
|
5è A, B: Contesta aquestes qüestions:
1-Quines tasques du a terme el sistema nerviós?
2-Quines dues parts es distingeixen dins el sistema nerviós?
3-Les neurones: què són i quines parts tenen?
4-Sistema Nerviós Central. Quines parts té i quina funció desenvolupen?
5-Sistema Nerviós Perifèric: Quines parts té i quina funció compleixen?
6-Descriu la diferència entre els moviments voluntaris i els moviments reflexos.
7-Quina diferència hi ha entre moviments fins i grossos?
5è C: Cercau a internet experiments que puguin fer els nins de primària.
Triau un que vos agradi i que pogueu fer a casa.Aquesta setmana només vos
deman el títol de l’experiment i que en 2 0 3 línies me digueu com es fa.
|
SOCIALS
|
5è A,B:Contesta aquestes qüestions
-Què és el globus terraqui?
-Què és l’escala i per a què serveix?
-Quins tipus d’escala coneixes?
-Imagina que cada 2 cm al mapa equival a 1 km real. Si tractam de conèixer
la longitud real d’una ruta de 25 cm al mapa: Quants Quilòmetres haurem de
recorrer?
-Què són els paral.lels? Què mesuren?
-Quin és el paral.lel més important?
-Què són els meridians? Què mesuren?
-Quin és el meridià més important?
-Diguès quines són les coordenades de localització geográfica:
-Europa:
-Espanya:
-Illes Canàries (Espanya):
5è C: Els darrers deures que vàrem fer eren de la comunitat de les illes Balears.
Ara durant unes setmanes cercareu informació de cada illa i me completareu la fitxa que ara vos dono. Començarem per Mallorca.Aquests deures duraran 2 setmanes. Aquesta setmana contestau fins el punt 8.
MALLORCA
1.Situació geogràfica:
2.Extensió:
3.Habitants:
4.Relleu:
5.Serres:
6.Muntanyes de més de 1000 metres:
7.Torrents:
8.Badies i platges més importants:
9.Vegetació:
10.Fauna:
11.Parcs naturals i espais protegits:
12.Pobles importants:
13.Economía:
a)sector primari b)indústria. c)turisme.
14.Festes:
15.Menjars típics:
16.Begudes típiques:
17.Personatges importants:artistes,músics,esportistes,escriptors, etc.
18.Altres curiositats:
|
ANGLÈS
|
UNIT 5: PAST TIMES
Let's start unit 5 learning the vocabulary. Copy the link and listen to the
vocabulary as many times you need. Send your answers to your teacher.
https://quizlet.com/es/498903919/english-flash-cards/. This link is for you to
work. You do not need to send anything.
- Pages 44 and 86 in your ACTIVITY BOOK and send a picture to your
teacher
Is your book at school? Do not worry! Do the following worksheet.
1.- Copy each sentence below the picture.
I visit my grandparents I help at home
I walk to school I watch TV
I use a computer I talk to my friends
I share things with my friends I listen to music
I work hard at school I look after my pet
---------------------- --------------------- --------------------------
------------------------- ------------------------- --------------------------
---------------------- -------------------------------- ----------------------
Which is missing? Write your answer here.
2.- Complete with a verb from activity 1
I go to school by car, but I ____________ to the park and shops.
I usually ___________ my grandparents on Sunday.
At school, I sometimes _______ my snack with my friends.
Delivery date: Before Monday 27th April.
Teachers’ emails:
|
PLÀSTICA
|
En aquesta activitat hauràs de pintar com en Joan Miró, considerat un dels
màxims exponents del surrealisme. Els elements comuns són estels, llunes,
astres, ocells, rèptils, persones... Quan creua una línia negra heu de canviar
de color: vermell, blau, verd, groc, taronja i rosa.
Aquí pots veure la seva vida https://youtu.be/eBtswhY_NYM
Aquí tens exemples dels seus principals quadres https://cutt.ly/et8BBZu
Ara senzillament agafa un full en blanc i TU SERÀS en Joan Miró.
Ens agradaria que compartíssiu el resultat amb nosaltres. Podeu enviar una
foto als següents correus:
|
MÚSICA
|
No oblideu visitar la pàgina web de música:
https://sites.google.com/view/rfiol/cinqu%C3%A8-de-prim%C3%A0ria?authuser=0
|
EDUCACIÓ FISICA
|
Son els mateixo links de la darrera vegada:
-“IME. JOCS I REPTES EN FAMÍLIA”
-“IME. ENTRENA A CASA AMB INFANTS”
“IME. CREA UN COMECOCOS D’ACTIVITATS AMB ENRIC.
|
VALORS
|
Cerca al diccionari el significat dels següents contravalors:
-Cobdicia.
-Enveja
-Avaricia.
-Despreci
-Indiferència
-Odi
-Gelosia.
-Lletania.
|
RELIGIÓ
|
La tasca consisteix en visionar aquesta pel.lícula que es troba dividida en dos
episodis sobre el Llibre d’Isaïes.
|
Des de l'equip docent de 5è volem dir-vos que estarem a la vostra disposició per
qualsevol cosa que necessiteu, a través dels següents correus electrònics:
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario