TASQUES PER A CASA
PERÍODE: 6 d’abril a 20 Abril
|
NIVELL: 5è de Primària
|
Estimades famílies,
A causa de la suspensió de les classes fins nou avís, l'equip docent de cinquè us deixa les tasques que els nins i les nines hauran de realitzar a casa durant aquests dies. DATA MÀXIMA ENTREGA 20 ABRIL
CATALÀ
|
5èC: Hola, com vos trobau? Com sabeu, les vacances de Pasqua comencen dia 9 fins dia 20. Durant les vacances no vos posaré deures. Hem de descansar. Només vos demanaria que mireu per IB3 o TV3 una peli, un programa infantil,uns dibuixos animats....en català. Com jo vos dic hem d’escoltar el català i així parlarem. Ànims i com sempre vos dic:intentau riure amb familia i ser feliços!
5è A i B: Lectura “El bosc” i preguntes de comprensió.
Un bosc és una font de vida. Els arbres, la flora lligada a aquests, la fauna, etc. conviuen i es relacionen en uns ecosistemes complexos que tenen incidències en els cicles naturals de l’aigua i la renovació de l’oxigen a través de l’absorció del CO2.
Quan hom pensa en un bosc, la primera cosa que imagina són els arbres. De fet, en són els organismes més característics i els formen arrels, troncs i fulles que s’encarreguen de regular la humitat i la temperatura, com també de la protecció per l’erosió i la purificació de l’aire. Però també hi ha els arbusts i animals com els cucs, els fongs i els bacteris que tenen un paper rellevant en els processos de formació, des- composició i regulació del cicle de la vida. Destaca la creació de l’humus (la part superior del sòl constituïda per la barreja d’elements minerals i restes orgàniques), que ajuda a mantenir la terra airejada i esponjada i aporta minerals i nutrients que fertilitzen tot el sòl.
Els boscos de les Balears consten de quatre espècies arbres característiques: el pi, l’alzina, l’ullastre i la savina. Aquests suposen diferències en la formació dels boscos i la seva relació depèn, sobretot, de l’obtenció de l’aigua i del nivell d’altura en què es troben.
La fusta dels arbres ha estat emprada per a la producció d’objectes de tot tipus (mànecs d’eines, mobles, cases…), com també per a l’obtenció de combustible (llenya per cremar, carbó...). Això ha provocat canvis en els ecosistemes, sobretot durant el segle XVIII, quan els arbres eren talats massivament per a la construcció d’embarcacions.
Una de les explotacions més importants dels boscos ha estat l’obtenció del carbó vegetal. Ara, però, el canvi de recursos energètics (la implantació del gas), lligat a la diversificació de l’activitat productiva illenca, ha fet que el bosc ja no pateixi una acció tan nociva i hi ha una tendència a l’augment de la massa dels nostres boscos, com també una major valoració de la biodiversitat. Cada cop hi ha més gent que torna a aquests espais, ja sigui per cercar-hi bolets o, simplement, per passejar-hi i sempre tenint clar que cal respectar i preservar els valors naturals.
Adaptat de Diari Balears (26 abril 2009)
1 Escriu vertader (V) o fals (F) segons correspongui en el quadre de cada afirmació.
2 Què és l’humus?
3 Anomena tres parts d’un arbre.
4 Quins són els arbres característics dels boscos de les illes Balears?
5 Per a què ha fet servir l’ésser humà els boscos?
6 En quina època es va extreure més fusta dels boscos? Quines conseqüències va tenir aquest fet?
Pensa un poc més
Explica les raons per les quals convé conservar els nostres boscos.
|
CASTELLÀ
|
ejercicios pág. 130 : 2
ejercicios pág. 131: 4 y 6
La data màxima d'entrega de les tasques és dilluns dia 20 d ́abril, que me podeu retornar a través del classroom. Vos record el meu correu per si teniu qualque consulta o dubte: carmemoya@ceipjafudacresques.cat
Bones vacances de Pasqua.
|
MATEMÀTIQUES
|
REPÀS DE LA UNITAT 8: LES FRACCIONS.
|
NATURALS
|
5è A,B: Com a tasca vacacional, i amb un carácter més lúdic, la tasca a realizar consisteix en fer un dibuix gran a tamany fol de cada un dels òrgans del sentits i citar les seves parts.
És a dir: 5 fols, o al quadern, a foli/full per òrgan… (Pàgines 14 i 15 del llibre).
El mecanisme d’enviament de la tasca és una foto del resultat, bé sigui a través del Classroom o per document adjunt via correu electrònic.
Feïs bonda i bones vacances.
5è C: Activitat 1. Activitats finals, pàgina 108: 7, 8, 9. Activitat 2:
2. https://www.youtube.com/watch?v=iEHRpDZTmhI
COS HUMÀ I FUNCIONS VITALS
|
SOCIALS
|
5è A,B: La tasca a realizar és molt senzilla i està pensada per refrescar, mentre dibuixam i pintam. (Pàgines 12 i 13 del llibre)
1-Fes un dibuix gran de les capes de la terra, citant cada capa i la seva profunditat.
2- Fe’s un dibuix d’un volcà i senyala les seves parts.
5è C: 1. Fer el dibuix del mapa polític de les Illes Balears i l’escut de cada illa.
|
ANGLÈS
|
TASCA PER A REPASSAR: Passes a seguir:
1. Posar la rata de l'ordinador damunt el link I seguir les instruccions: pitjar Ctrl+clicar damunt el link.
2. Fer la fitxa.
3. Donar al botó “finish”. El trobareu al peu de la pròpia fitxa que estigueu fent.
4. Quan donau a finish vos duu a una altre pàgina de la mateixa web que vos diu: check my answers O email my answers to my teacher.
*** a no ser que tingueu algún dubte, l'única fitxa que heu de reenviar a la vostra mestra d'anglès és la que posa EASTER READING. Les altres podeu fer autocheck.
5. Per enviar la fitxa a la vostra mestra, només heu de emplear: Full name (el vostre nom), level(curs), teacher's email (aquí escriviu el correu electrònic de la vostra mestra d'anglès). Vos recordam els correus electrònics: catiroig@ceipjafudacresques.cat; monicatugores@ceipjafudacresques.cat
5. La data màxima d'entrega serà el 20 d'Abril.
Adjuntam tabla gramàtica temps verbal unit 4.
EASTER EGGS. No vos penseu que tot serà fer feina aquests dies:)
Enjoy your holidays, Caty & Mónica.
|
E. FÍSICA
|
En Joan i en Toni us saludam!
Ens han passat unes tasques molt xul.les d’Educació Física a Primària, pensades per amenitzar l’estada a casa. Ens han agradat fonamentalment perquè es poden compartir amb la família, son creatives i variades. Fins i tot podeu convidar els vostres germans/es més petits per practicar-les.
Vos passam la llista d’enllaços als vídeos de les activitats tal com estan anunciats a youtube.
-“IME. JOCS I REPTES EN FAMÍLIA”
-“IME. ENTRENA A CASA AMB INFANTS”
“IME. CREA UN COMECOCOS D’ACTIVITATS AMB ENRIC.
A passar-ho Bé!!! Bones vacances. Joan i Toni.
tonisocias@ceipjafudacresques.cat (5è i 6è)
|
PLÀSTICA
|
Aquesta tasca no requereix entrega, però si vos agrada el resultat el podeu compartir enviant-nos una foto.
COM FER UNA PAPALLONA DE PAPER:
UN AVIÓ DE PAPER QUE VOLA MOLT BÉ:
COM FER UNA ESTRELLA EN 3-D.
|
MÚSICA
|
Entrau a la web de l’àrea, hi trobareu diferents recursos
|
VALORS
|
Aquestes propostes no requereixen entrega, tot i que s’agrairà si voleu, és optatiu, agregar algún comentari personal sobre el contingut dels vídeos.
CANAL: Curts per treballar valors i emocions:
50 contes per reflexionar.
|
RELIGIÓ
|
Semana Santa para Niños » Significado, Resumen, Imágenes, Reflexiones, Actividades | ParaNiños.org
Pel.lícula: Hechos de los Apóstoles:
|
Des de l'equip docent de 5è volem dir-vos que estarem a la vostra disposició per qualsevol cosa que necessiteu, a través dels següents correus electrònics:
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario