Etiquetas

lunes, 6 de abril de 2020

Tasques per fer a casa (Període: 6/04 - 19/04).

TASQUES PER A CASA


PERÍODE: 6 d’abril a 20 Abril 
                     
NIVELL: 5è de Primària


Estimades famílies,


A causa de la suspensió de les classes fins nou avís, l'equip docent de cinquè us deixa les tasques que els nins i les nines hauran de realitzar a casa durant aquests dies. DATA MÀXIMA ENTREGA 20 ABRIL














CATALÀ
5èC: Hola, com vos trobau? Com sabeu, les vacances de Pasqua comencen dia 9 fins dia 20. Durant les vacances no vos posaré deures. Hem de descansar. Només vos demanaria que mireu per IB3 o TV3 una peli, un programa infantil,uns dibuixos animats....en català. Com jo vos dic hem d’escoltar el català i així parlarem. Ànims i com sempre vos dic:intentau riure amb familia i ser feliços!

5è A i B: Lectura “El bosc” i preguntes de comprensió. 
Un bosc és una font de vida. Els arbres, la flora lligada a aquests, la fauna, etc. conviuen i es relacionen en uns ecosistemes complexos que tenen incidències en els cicles naturals de l’aigua i la renovació de l’oxigen a través de l’absorció del CO2.
Quan hom pensa en un bosc, la primera cosa que imagina són els arbres. De fet, en són els organismes més característics i els formen arrels, troncs i fulles que s’encarreguen de regular la humitat i la temperatura, com també de la protecció per l’erosió i la purificació de l’aire. Però també hi ha els arbusts i animals com els cucs, els fongs i els bacteris que tenen un paper rellevant en els processos de formació, des- composició i regulació del cicle de la vida. Destaca la creació de l’humus (la part superior del sòl constituïda per la barreja d’elements minerals i restes orgàniques), que ajuda a mantenir la terra airejada i esponjada i aporta minerals i nutrients que fertilitzen tot el sòl.
Els boscos de les Balears consten de quatre espècies arbres característiques: el pi, l’alzina, l’ullastre i la savina. Aquests suposen diferències en la formació dels boscos i la seva relació depèn, sobretot, de l’obtenció de l’aigua i del nivell d’altura en què es troben.
La fusta dels arbres ha estat emprada per a la producció d’objectes de tot tipus (mànecs d’eines, mobles, cases…), com també per a l’obtenció de combustible (llenya per cremar, carbó...). Això ha provocat canvis en els ecosistemes, sobretot durant el segle XVIII, quan els arbres eren talats massivament per a la construcció d’embarcacions.
Una de les explotacions més importants dels boscos ha estat l’obtenció del carbó vegetal. Ara, però, el canvi de recursos energètics (la implantació del gas), lligat a la diversificació de l’activitat productiva illenca, ha fet que el bosc ja no pateixi una acció tan nociva i hi ha una tendència a l’augment de la massa dels nostres boscos, com també una major valoració de la biodiversitat. Cada cop hi ha més gent que torna a aquests espais, ja sigui per cercar-hi bolets o, simplement, per passejar-hi i sempre tenint clar que cal respectar i preservar els valors naturals.
                                                 Adaptat de Diari Balears (26 abril 2009)
  1 Escriu vertader (V) o fals (F) segons correspongui en el quadre de cada afirmació.
  • Els arbres són els únics éssers vius del bosc.
  • Els boscos són ecosistemes terrestres.
  • Els fongs i els bacteris enllacen el món vegetal i el mineral.
  2 Què és l’humus?
  3 Anomena tres parts d’un arbre.
  4 Quins són els arbres característics dels boscos de les illes Balears?
  5 Per a què ha fet servir l’ésser humà els boscos?
  6 En quina època es va extreure més fusta dels boscos? Quines conseqüències va tenir aquest fet?
Pensa un poc més
Explica les raons per les quals convé conservar els nostres boscos.
CASTELLÀ
  • Pág 130 copiar cuadradito “Verbo y conjugación verbal” 
ejercicios pág. 130 : 2 
  • Pág 131 copiar cuadradito “ Conjugación” y recuerda 
ejercicios pág. 131: 4 y 6 
  • pág 132-133 copiar cuadradito “-cc-” y ejercicios 2,3, 4 y 5. 
  • pág. 134 copiar cuadradito “Narración y teatro”. 

La data màxima d'entrega de les tasques és dilluns dia 20 d ́abril, que me podeu retornar a través del classroom. Vos record el meu correu per si teniu qualque consulta o dubte:  carmemoya@ceipjafudacresques.cat 

Bones vacances de Pasqua. 
MATEMÀTIQUES
REPÀS DE LA UNITAT 8: LES FRACCIONS.
  • Primer de tot, heu de llegir el document “Instruccions per accedir a les llicències digitals d’Anaya” i seguir les diferents passes indicades.
  • Una vegada heu introduït l’usuari i la contrasenya i heu entrat, us sortirà una pàgina amb les imatges de llibres de diferents àrees. A continuació heu de:
  • Anar a la secció “Mis libros digitales”, que trobareu al menú de dalt i en color verd.
  • Clicar a “Ver libro”, davall de la imatge del llibre de Matemàtiques 5.
  • Clicar damunt el llibre i després damunt el número 8; el qual enllaça amb la Unitat 8: Les fraccions.
  • Anar a la secció “Activitats interactives”, que trobareu a dalt i de color groc.
  • De totes les activitats interactives que us apareixen, heu de realitzar un mínim de 8 activitats. Les que vosaltres vulgueu!
  • Per acabar, heu de contestar les preguntes del document “Activitats interactives de la unitat 8: Les fraccions” i enviar les respostes al vostre mestre/a de matemàtiques; abans del dilluns 20 d’abril.
NATURALS
5è A,B: Com a tasca vacacional, i amb un carácter més lúdic, la tasca a realizar consisteix en fer un dibuix gran a tamany fol de cada un dels òrgans del sentits i citar les seves parts.
És a dir: 5 fols, o al quadern, a foli/full per òrgan… (Pàgines 14 i 15 del llibre).
El mecanisme d’enviament de la tasca és una foto del resultat, bé sigui a través del Classroom o per document adjunt via correu electrònic.
Feïs bonda i bones vacances.
5è C: Activitat 1. Activitats finals, pàgina 108: 7, 8, 9. Activitat 2: 
2.  https://www.youtube.com/watch?v=iEHRpDZTmhI 
COS HUMÀ I FUNCIONS VITALS
SOCIALS
5è A,B: La tasca a realizar és molt senzilla i està pensada per refrescar, mentre dibuixam i pintam. (Pàgines 12 i 13 del llibre)
1-Fes un dibuix gran de les capes de la terra, citant cada capa i la seva profunditat.
2- Fe’s un dibuix d’un volcà i senyala les seves parts.
5è C: 1. Fer el dibuix del mapa polític de les Illes Balears i l’escut de cada illa. 
ANGLÈS
TASCA PER A REPASSAR: Passes a seguir:
1. Posar la rata de l'ordinador damunt el link I seguir les instruccions: pitjar Ctrl+clicar damunt el link.
2. Fer la fitxa.
3. Donar al botó “finish”. El trobareu al peu de la pròpia fitxa que estigueu fent.
4. Quan donau a finish vos duu a una altre pàgina de la mateixa web que vos diu: check my answers O email my answers to my teacher.
*** a no ser que tingueu algún dubte, l'única fitxa que heu de reenviar a la vostra mestra d'anglès és la que posa EASTER READING. Les altres podeu fer autocheck.
5. Per enviar la fitxa a la vostra mestra, només heu de emplear: Full name (el vostre nom), level(curs), teacher's email (aquí escriviu el correu electrònic de la vostra mestra d'anglès). Vos recordam els correus electrònics: catiroig@ceipjafudacresques.cat; monicatugores@ceipjafudacresques.cat
5. La data màxima d'entrega serà el 20 d'Abril.
Comparatives and superlatives: https://www.liveworksheets.com/do923hl
Adjuntam tabla gramàtica temps verbal unit 4.
EASTER EGGS. No vos penseu que tot serà fer feina aquests dies:)


Enjoy your holidays, Caty & Mónica.
E. FÍSICA
En Joan i en Toni us saludam! 
Ens han passat unes tasques molt xul.les d’Educació Física a Primària, pensades per amenitzar l’estada a casa. Ens han agradat fonamentalment perquè es poden compartir amb la família, son creatives i variades. Fins i tot podeu convidar els vostres germans/es més petits per practicar-les.
Vos passam la llista d’enllaços als vídeos de les activitats tal com estan anunciats a youtube.

-“IME. JOCS I REPTES EN FAMÍLIA”
-“IME. ENTRENA A CASA AMB INFANTS”
“IME. CREA UN COMECOCOS D’ACTIVITATS AMB ENRIC.
A passar-ho Bé!!! Bones vacances. Joan i Toni.
PLÀSTICA
Aquesta tasca no requereix entrega,  però si vos agrada el resultat el podeu compartir enviant-nos una foto.
COM FER UNA PAPALLONA DE PAPER:
UN AVIÓ DE PAPER QUE VOLA MOLT BÉ:
COM FER UNA ESTRELLA EN 3-D.
MÚSICA
Entrau a la web de l’àrea, hi trobareu diferents recursos
VALORS
Aquestes propostes no requereixen entrega, tot i que s’agrairà si voleu, és optatiu, agregar algún comentari personal sobre el contingut dels vídeos.
CANAL: Curts per treballar valors i emocions:
50 contes per reflexionar.
RELIGIÓ
Semana Santa para Niños » Significado, Resumen, Imágenes, Reflexiones, Actividades | ParaNiños.org






Pel.lícula: Hechos de los Apóstoles:



No hay comentarios:

Publicar un comentario