TASQUES PER A CASA
PERÍODE: 18-22 Maig NIVELL: 5è de Primària
Estimades famílies,
A causa de la suspensió de les classes fins nou avís, l'equip docent de cinquè us
deixa les tasques que els nins i les nines hauran de realitzar a casa durant
aquests dies.
DATA MÀXIMA D’ENTREGA Divendres 22 de Maig 2020
CATALÀ:
ACTE I
El Príncep Tamino arriba a un rocós lloc perseguit per una serp. Ha perdut la seva arma i fuig demanant ajuda fins que, paralitzat de por, es desmaia. Apareixen Tres Dames que maten el monstre amb la seva llança. En veure al jove, s’enamoren d’ell però el deixen a soles per anar a explicar a la seva reina el que ha passat.
El príncep es desperta atordit al costat de la serp morta i sent xiular. És Papageno que porta una gran gàbia a l’esquena i va vestit amb un vestit de plomes. Tamino parla amb ell i li demana si ha estat el seu salvador. L’home-ocell deixa que ho cregui així, però en realitat és només l’ocellaire de la Reina de la Nit. La seva feina és caçar ocells per a ella.
En aquest moment se sent la veu de les Tres Dames que, en veure que Papageno ha mentit, li tanquen la boca amb un cadenat (candado) d’or. Després es dirigeixen a Tamino i li donen un retrat d’una bella jove de la qual ell s’enamora a primera vista. Li diuen que és Pamina, filla de la Reina de la Nit i que l’ha raptat el pèrfid Sarastro. El jove s’ofereix per alliberar-la. Mirant el retrat li canta una ària amorosa.
Contesta a les següents preguntes:
- Per què Tamino no pot matar la serp?
- Quan es desperta, que té al devora?
- Com vesteix en Papageno?
- Qui mata la serp?
- Amb qui parla en Tamino quan es desperta?
- Qui creu Tamino que ha mort la serp?
- Per què li tanquen la boca amb un cadenat (candado) a Papageno?
- De qui s’enamora en Tamino?
- Què nom el segrestador de la jove?
CASTELLÀ:
TASQUES CASTELLÀ, setmana 18-22 maig
1. Leer lectura página 174-175.
Ejercicios 1,2,3,4 y 5.
2. Copiar cuadro Usos de la lengua, página 177.
Ejercicios 3 y 4.
3. Copiar cuadro Publicidad, página 178.
Ejercicio 1.
La data màxima d'entrega de les tasques és divendres 22 maig, que me podeu retornar a través del classroom.
Vos recordo el meu correu per si teniu qualque pregunta, consulta o dubte carmemoya@ceipjafudacresques.cat
MATEMÀTIQUES:
REPÀS DE LA UNITAT 3: DIVISIÓ I DIVISIBILITAT.
Heu de realitzar la fitxa que trobareu més avall. Podeu fer les activitats damunt la pròpia fitxa
(obrint el document i escrivint-hi damunt) o al vostre quadern.
Si heu oblidat com es fan alguns exercicis o problemes, consulteu les explicacions que hi ha
al llibre de Matemàtiques del 1r trimestre, o al llibre digital (Unitat 3: Divisió i divisibilitat).
També us pot resultar útil repassar les activitats que vam fer en aquest tema i que teniu al
vostre quadern.
La data màxima d’entrega de les activitats és divendres 22 de maig.
Recordeu que per accedir als llibres digitals heu de: 1) Entrar a www.anayaeducacion.es i clicar on diu “web del alumnado y de la familia”; 2) Introduir l’usuari matcat55, la contrasenya matcat55 i clicar a “Entrar”; 3) Anar a la secció “Mis libros digitales”, que trobareu al menú de dalt i en color verd; 4) Clicar a “Ver libro”, davall de la imatge del llibre de Matemàtiques; 5) Clicar damunt el llibre i després damunt el número de la unitat o tema que vulgueu
consultar.
NATURALS:
5è A,B
TEMA 4. Són qüestions de resposta concreta.
1-Què és un ecosistema?
2-Quins elements integren un ecosistema?
3-ECOSISTEMA I ÉSSERS VIUS:
-Què és una espècie?
-Què és una població?
-Què és una Comunitat?
-Què és la flora?
-Què és la fauna?
4-ECOSISTEMES TERRESTRES:
-Diferències entre el bosc Atlàntic i el bosc Mediterrani:
-Característiques de les praderies de muntanya:
-Característiques dels deserts i les estepes:
5-ECOSISTEMES AQUÀTICS:
Diguès si són certes o falses les següents afirmacions:
-A les platges les aigües estan habitades per diversos animals com pops, estrelles de mar,
anèmones i molts de peixos que troben recer a les roques. Les aigües són poc profundes.
-Als rius les espècies estan tranquiles i les plantes no necessiten fixació perquè les aigües
són estàtiques.
ELS ECOSISTEMES DE LES ILLES BALEARS.
6- Cita breument les característiques de:
-L’Alzinar:
-La garriga:
-La muntanya:
-Zones humides:
-Platges i dunes:
Data màxima d’entrega Divendres 22 de Maig.
5è C. Aquesta setmana vos envio unes fotos d’arbres de Mallorca.Voltros heu de investigar
el nom de cada un.
Data màxima d’entrega Divendres 22 de Maig.
SOCIALS:
5è A,B:
TEMA 4. Són qüestions de resposta concreta.
1-Què és el relleu?
2-Què és la Meseta?
3-Distribució de la Meseta:
-Muntanyes interiors:
-Quines muntanyes envolten la Meseta?
-Quines muntanyes estan situades a l’exterior de la Meseta?
-Quines depressions es troben a l’exterior de la Meseta?
4-La Costa i les Illes:
-Quines 3 costes trobam a Espanya? Totes Miren a la mar Mediterrània?
-Quins dos arxipèl.lags hi ha a Espanya?
5-Diguès quins rius trobam a:
-Vessant Cantàbric:
-Vessant Atlàntic.
-Vessant Mediterrani.
6 Com transformen el paisatge les persones?
7- Quins tipus de paisatge transformat coneixes?
8-Diguès si són certes o falses les següents afirmacions:
-A l’interior de la Península el poblament és molt dispers.
-Al nord de la Península la major activitat és industrial.
-Els paisatges mediterranis tenen un fort atractiu turístic.
-A les Illes Canàries el sector agrari és el que mou pràcticament tota l’economia.
Data màxima d’entrega Divendres 22 de Maig.
5èC: Aquesta setmana vos pos dues tasques.Primer contestau a les 3 preguntes de la
història de l’univers que mirareu la setmana passada.
1.Com va començar ll’univers?
2.Quins són els primers àtoms senzills?
3.Quins elements formaren els planetes?
I en segon lloc seguirem amb la fitxa d’Eivissa.Aquesta setmana completau els 8 primers punts.
1.Situació geogràfica:
2.Extensió:
3.Habitants:
4.Relleu:
5.Serres:
6.Muntanyes de més de 1000 metres:
7.Torrents:
8.Badies i platges més importants:
Data màxima d’entrega Divendres 22 de Maig.
ANGLÈS:
NAME: COURSE:
Hello, children!
How are you? (write your answer here) ...................................................................................
I’m happier than some days ago because life is still on! Shops are opened, people are walking,
children are playing.
Let’s work!
Let’s have a look to this video: How to form the affirmative past tense. Click on the link.
Video⇘⇙⇓
Past tense (CLICK HERE)
POSITIVE: Look at the picture and guess how to form positive form.
1.- Complete the chart
AFFIRMATIVE
NEGATIVE. Look at the pictures and guess how to form the negative form
2.- What did you do yesterday? Write affirmative or negative sentences in the past.
Example:
Yesterday, I helped at home OR Yesterday I didn’t help at home.
INTERROGATIVE. Look at the chart to learn how to make interrogative sentences and
answer them.
⇗ Yes, I did
⇘No, I didn’t
Example: Did you talk to your friends yesterday? No, I didn’t
3.- Interactive activity. Click on the link.
Teacher’s emails: catiroig@ceipjafudacresques.cat
Data màxima d’entrega Divendres 22 de Maig.
E. FÍSICA:
Bon dia!
Recordau que VALORS, EDUCACIÓ FÍSICA I PLÀSTICA tenen un règim de realització
quinzenal, tal com marca el període al títol: Del 18 al 29 de Maig.
JOCS POPULARS.
1-Quins obstacles podríem afegir al pitxi entre base i base per fer-lo més divertit?
2-Quina variant podríem introduir al joc d’123 pica-paret (123 patito inglés) per fer-lo més
dinàmic.
3-Com milloraries el joc de curses de relleus per fer-lo més dinàmic?
4-Inventa sistemes per adaptar el futbol competitiu a l’esport escolar per tal de fer-lo més
amigable i accessible a tots/es.
5-Inventa un joc de caràcter divertit:
BASES:
-No s’ha de basar exclusivament en la competició.
-Ha de tenir en compte el factor igualtat entre companys/es, és a dir, els grups estan
composats per nines i nins junts i no podem fer distincions per raons de raça i/o
religió, creences, etc.
-Es poden mesclar materials.
-Podem importar regles d’altres jocs coneguts.
PLÀSTICA:
En aquesta activitat hauràs de fer un forat 3D. És una tasca quinzenal, és a dir, la data màxima d’entrega és el 19 de Maig.
Les il·lusions òptiques molan un munt! En aquest cas, Art Fàcil ens ensenya en aquest vídeo
amb un senzill tutorial com dibuixar un Forat en 3D. Si segueixes el pas a pas, aprendràs
a fer-ho en un moment.
Anem, posa't a la feina, t'encantarà!
Aquí pots veure el tutorial https://youtu.be/Q7KIvc__j94
Ens agradaria que compartíssiu el resultat amb nosaltres. Podeu enviar una foto
MÚSICA:
Per veure les tasques de música, anau a la pàgina web de música de l’escola, clicant AQUÍ
VALORS:
Recordau que VALORS, EDUCACIÓ té un règim de realització quinzenal, així que la data
màxima d’entrega es dia 29 de Maig.
LA MEDIACIÓ, ELS DRETS I LES OBLIGACIONS.
1-Cerca al diccionari el significat de la paraula MEDIACIÓ:
2- Pot el mediador que gestiona la resolució d’un conflicte posar-se del costat d’una de
les dues parts implicades en el conflicte
per una qüestió de simpatia o creença personal, o és l’anàlisi de la situació el que estableix
quí té raó?
3-Què significa ser imparcial?
4-Cerca al diccionari i defineix breument les següents paraules:
-Dret:
-Obligació:
-Deure:
-Legal:
-Legitim:
-Advocat:
-Jutge:
-Fiscal:
-Tràmit:
-Ciutadania:
5-Creus que és el mateix legal que legítim?
RELIGIÓ:
Hola nins i nines.
Aquesta setmana hem de fer una feineta molt fàcil: Intentar copiar el dibuix del món
amb tots aquests valors i després les altres dues fitxes d’omplir (amb sa paraula màgica
dels cristians) i d’encerclar les tres paraules importants de la vida de Jesús: camí, veritat
i vida, en molts d’idiomes. Data màxima d’entrega 22 de Maig. Desig que tots i totes
us trobeu bé. Una abraçada.
Des de l'equip docent de 5è volem dir-vos que estarem a la vostra disposició per qualsevol
cosa que necessiteu, a través dels següents correus electrònics:
No hay comentarios:
Publicar un comentario